sonicpicnic

Driedubbele gamemuziek primeur tijdens de museumnacht in EYE

Op zaterdag 2 November aanstaande voert het Gelders Orkest drie composities uit, speciaal voor de museumnacht geschreven en/of gearrangeerd.
Zo wordt de muziek van Toki Tori (SonicPicnic) ten doop gehouden, concerteert het orkest muziek uit Killzone 3 en speelt zij voor het eerst live een interactief muziekstuk (van GreenCouch) bij een computerspelletje.

EYE LOVE MUSIC

11/02/2013 19:00

2 November belooft aldus het programma een bijzonder multimediaal spektakel te worden in het EYE!
De ogen (en oren) van DutchGameMusic waren in het bijzonder blij verrast met het ontdekken van een uitvoering door het Gelders Orkest van muziek van:
Joris de Man (Killzone 1, 2, 3 & Ivor Novello Award )

[Verslag] Game in the City 2012 - Game audio trends

Game in the City had afgelopen jaar een apart momentje waar even stil werd gestaan bij de ontwikkelingen en trends op het gebied van audio binnen games. Dit gebeurde om 11.00u s' ochtends in Trein 1. Een kleine delegatie game-audio specialisten waren uitgenodigd en kwamen het woord van de game-audio designer prediken.

Een verslag van Ivo van Dijk, evol-productions.

SonicPicnic en Monobanda presenteren eigen game: Remembering

Remembering begon als een plan van SonicPicnic om een showcase te creëren waarin klank centraal zou staan. Het voornaamste doel zou zijn om iets te maken waarin je de impact kon ervaren van alleen geluid, zonder sturing van beeld of tekst.

Het principe dat hieraan ten grondslag lag, is dat klank de interpretatie van de waarnemer vrijer laat dan beeld, zonder daarbij in te hoeven boeten aan zeggingskracht.


[Interview] 10 jaar Sonic Picnic

Dit jaar is het 10-jarige jubileum van het veelbesproken gamebedrijf Sonic Picnic! Dit bedrijf is o.a. groot geworden door hun werken aan games als Awesomenauts, Swords & Soldiers, Rock Riot en TokiTori.
Omdat we deze gelegenheid natuurlijk niet onopgemerkt voorbij wilde laten gaan, stuurden wij onze razende reporter, Olaf Plaatsman, eropuit om een inside story te krijgen over de drukke geschiedenis van het Neerlandsche bedrijf.

[verslag] "The Challenges of Composing for Games"

Buma Music in Motion,  hèt evenement over (innovatief) gebruik van muziek in media beleefde 24 Mei haar 2e editie in pakhuis de Zwijger in Amsterdam. DutchGameMusic was natuurlijk ook aanwezig en maakte een compact verslag van de game-muziek-gerelateerde onderwerpen. Lees hier het verslag over het panel: "The Challenges of Composing for Games"

Met:
Marc Canham
Yorick Goldewijk

[Making of] Awesomenauts Audio

Binnenkort gaat Ronimo's nieuwste game Awesomenauts eindelijk de wijde wereld in. De hoogste tijd dus voor een uitgebreide terugblik op het componeren, sounddesignen, character-voice-recorden en mixen van de audio.
SonicPicnic schreef een onthullende devdiary over de ontwikkelperiode, met onder meer aandacht voor het maandelijkse Nederlandse luchtalarm, Demis Roussos en de grootste jaren 80 hit die ooit in de 21ste eeuw is geschreven...

[Event] Game-componisten op Internationaal Film Festival Rotterdam

02/03/2012 17:00

Op het komende Internationale Film Festival te Rotterdam (IFFR) voert het Metropole Orkest, onder leiding van Ernst van Tiel, een nieuwe soundtrack uit bij een wel héél bijzondere film: namelijk een 'reality-film', die zò echt lijkt, dat het wel echt moet zijn...

Awesomenauts

Awesomenauts is een Multiplayer Online Battle Arena game (of MOBA) van Ronimo Games, die is geïnspireerd door 80′s cartoons. Buitenissige figuren als ruimtekikkers met mohawks, enorme robotten en ander buitenaards tuig in de 2D wereld.

|

Google Ads

Inhoud syndiceren